donderdag 11 februari 2016

Mijn gehaakte knuffel

Niks zo leuk als knuffels haken, maar toch telkens opnieuw een hele uitdaging. Ik ben altijd zo benieuwd hoe hij er uit zal zien. Want de oogjes iets anders plaatsen, of de oortjes op een andere positie aan het hoofdje vast zetten, en de knuffel heeft een andere uitdrukking. Maar dat maakt natuurlijk dat je telkens een unieke knuffel kunt creëren!



Deze vriendjes komen uit het boek 'Mijn Gehaakte Knuffel' van Isabelle Kessedjian. Een super boek, want naast het creëren van een unieke knuffel kun je ze ook een een eigen look geven door kleertjes op maat te haken.


Voor het haasje haakte ik een jurkje op het gevoel.


De beer kreeg een muts volgens het patroon uit het boek (al moest ik het een beetje aanpassen omdat de positie van de oren niet helemaal klopte). Voorlopig heeft de beer verder nog geen kleertjes, maar dat komt er nog wel van!


8 opmerkingen:

  1. Super leuke knuffels! ♥
    Ik vind knuffels of amigurumi's nog steeds het leukst om te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja ik vind amigurumi's ook super leuk, al heb ik af en toe eens nood aan een verstand op nul projectje, en dan is een dekentje, sjaal of woonaccessoire waarbij je niet constant moet tellen een leuke afwisseling!

      Verwijderen
  2. Zo leuk! Misschien kan beer alvast een zwembroekje krijgen voor de zomer? ;-)
    Haasje is echt superschattig met dat jurkje!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Die zijn leuk geworden zeg.
    Leuk blog heb je, je hebt er een nieuwe volger bij hoor!

    Liefs Froukje

    BeantwoordenVerwijderen