maandag 8 september 2014

Startschot

Na lang twijfelen heb ik dan toch besloten om een blog aan te maken.
Zo’n 2,5 jaar geleden, net voor de geboorte van mijn zoontje, heb ik mezelf leren haken. Ik verveelde me te pletter toen ik 2 weken voor de uitgerekende datum stopte met werken en ik was het beu te wachten tot ‘het moment’ aanbrak. Ik zag toevallig op Facebook enkele schattige amigurumi passeren… Ik ben wol en haaknaalden gaan kopen en via enkele boeken en filmpjes op Youtube was ik vertrokken…Door de drukte na de geboorte is het haken even blijven stilliggen. Maar toen ik een kleine 2 jaar later zwanger werd van mijn dochtertje heb ik de draad opnieuw opgepakt. Ondertussen is haken een verslaving geworden. Volgens verschillende blogs is een zwangerschap/ het moederschap een boost voor de creativiteit. En dat heb ik gemerkt, want net voor de geboorte van m’n dochter heb ik een naaimachine gekocht. De naaimachine is mijn nieuwe partner om mijn te-lange-broeken-probleem op te lossen (dat heb je als je maar 1m55 groot bent… ), maar ik hoop dat er ooit schattige kleedjes voor dochterlief en stoere hemdjes voor mijn kleine meneertje van onder rollen. Ik moet wel nog wat tijd vinden om te oefenen, want met een peuter en een baby in huis is dit niet steeds evident.
Ik ben verre van een gevorderd haakster en het naaien is nog uitzoeken en proberen. Maar met deze blog wil ik vooral mijn creaties groeperen en delen. En misschien kan ik er iemand mee aan het haken of naaien zetten…
Op dit moment, tussen het pampers verversen en het flesjes geven door, probeer ik een 150-tal granny squares te haken met de bedoeling ze samen te voegen tot een sprei voor in de zetel.
Ik werd geïnspireerd door deze sprei op de blog RiannesHaaksels en gebruikte ook haar patroon. Ik haak met Stylecraft Special DK wol.
Nog een 70-tal vierkantjes te gaan, de draadjes wegwerken (op de foto zijn ze verstopt ;-) ) en dan alles aan elkaar haken. Het zal waarschijnlijk nog even duren vooraleer ik het resultaat kan showen, want ik heb nog enkele leuke projectjes gespot (Vosje Gunther van La Maison Victor bijvoorbeeld :-) ).

2 opmerkingen:

  1. Heel veel succes met bloggen en vooral veel plezier met handwerken.

    Groeten van truusdemier.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier met bloggen!! Ik kan je vertellen dat het onwijs leuk is. Ik blog nu bijna 3 maanden en het is zo leuk om alle reacties te lezen en te volgen wat de andere haaksters doen.

    Groetjes,
    Stefanie

    cuteducth.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen