dinsdag 9 september 2014

Eerste naaiprojectjes

Net voordat mijn dochtertje geboren werd, genoot ik van wat me-time achter de naaimachine. Een kleine samenvatting van wat ik toen zoal gemaakt heb:

Een draagtas (volgens dit patroon), waarbij ik voor de allereerste keer paspel gebruikte. Met mijn paspelvoetje ging dit vlotter dan verwacht.


Omdat dekentjes die breed genoeg zijn voor in een park zo moeilijk te vinden zijn, besloot ik om er zelf ééntje te maken. Ik gebruikte Toddler Ivy van Soft Cactus, een groene badstof en rode paspel. Het girafje (met stof van bij Veritas) maakte ik volgens het patroon van Liesellove.


Ook bij mij hoort Stof Voor Durf het Zelvers tot de boekencollectie. Ik waagde een poging om zonder echte ervaring aan het vlinderdeken te beginnen. Omdat dochterlief in het begin van de zomer geboren zou worden, maakte ik een fleurige en luchtige versie met Soft Cactusstof (Little Daisy) langs de buitenkant en fuchsia badstof langs de binnenkant. Ik heb wel wat geprutst (elastiek vergeten toen alles al dichtgenaaid was), maar ik ben nu heel fier als ik met mijn dochtertje in dit wikkeldekentje kan gaan wandelen met de wandelwagen.







1 opmerking: